انواع پژو 207 در بازار ایران

پژو 207

Peugeot 207i


پژو ۲۰۷i همان ۲۰۶ پلاس بازار آفریقا و آمریکای جنوبی به حساب می آید. این خودرو به صورت محدود در بازار اروپا هم عرضه شده و در بازار کشورهایی چون ایران و چین با نام ۲۰۷ شناخته می شود. البته که ایران خودرو و پژو، نام «۲۰۷i» (۲۰۷ آی) را برای این خودرو در بازار کشور برگزیدند. پیش از آغاز تحریم های دور اول آمریکا و ترک پژو از بازار ایران، ۲۰۷i در دو تیپ دنده ای و اتوماتیک عرضه می شد. پژو ۲۰۷ نخستین بار در سال ۱۳۸۹ به خیابان ها آمد.نمونه اولیه این هاچ بک تا سال ۱۳۹۱ در ایران خودرو تولید شد و وابستگی مدل اولیه به قطعات خارجی بیشتر از نسخه فعلی بود.

یکی از مهم ترین ویژگی های پژو ۲۰۷i سری اول، داشتن سامانه برقی اصلی PSA در خود بود که به مراتب با خطای کمتری نسبت به نمونه های فعلی مواجه می شد و از سویی قابلیت ارتقا در آن دیده شده بود. به عنوان مثال این امکان فراهم بود (و همچنان هم امکان پذیر است) که پژو ۲۰۷i سری اول را در نمونه های دنده ای و اتوماتیک به صورت رسمی به سامانه کنترل پایداری الکتریکی، سنسور نور و باران، کیسه هوای جانبی جلو، کروز کنترل و محدود کننده سرعت مجهز کرد.

بعد از ترک پژو از بازار ایران تولید ۲۰۷i متوقف شد. با عقد قرارداد برجام و بازگشت پژو شرکت ایران خودرو نمونه فیس لیفت پژو ۲۰۷i را در نمایشگاه توانمندی های صنعت خودروی ایران ۱۳۹۴، رونمایی کرد. این خودرو در بخش کاسه چراغ ها، آینه های جانبی، غربیلک فرمان، کنسول میانی و برخی اجزای دیگر به روزتر شده بود و ظاهری جذابتر را نسبت به نمونه قبلی داشت. بعدها نمونه اتوماتیک این خودرو هم به بازار معرفی شد که توانست رقابت خوبی را با رنو ساندرو پارس خودرو داشته باشد. چراغ روشنایی روز، کروز کنترل رسمی، نمایشگر لمسی، بلوتوث، پخش DVD، سنسور و دوربین عقب، مدیریت پیمایش و سرویس، راهنمای روی آینه ها، رهیاب ماهواره ای و… از جمله امکاناتی هستند که باعث تکمیل شدن پژو ۲۰۷i فیس لیفت نسبت به نمونه اولیه شده بودند.

 این خودرو که در بخش دماغه با نمونه فرانسوی شباهت های بسیاری داشت، در ابتدای عرضه، به دلیل عدم آشنایی عموم مردم با زبان طراحی جدید پژو در آن سال ها، مورد انتقاد قرار گرفت و چهره جلو آن را با برخی حشرات مقایسه می کردند!
همه چیز بر وفق مراد بود تا این که در سال ۹۱ به دلیل موجی از تحریم های غرب علیه ایران و خروج پژو از کشور، تولید ۲۰۷ متوقف گردید.
اما این پایان ماجرا نبود. در سال ۹۵ همراه با زمزمه های بازگشت پژو به ایران، نمونه ای جدید از ۲۰۷ هم توسط ایران خودرویی ها رونمایی شد؛ این نسخه که تا امروز نیز در خط تولید قرار دارد، شامل تغییراتی از جمله چراغ های جلو و عقب جدید، افزوده شدن دی لایت، افزوده شدن مانیتور و غربیلک فرمان جدید شده بود.

 همین تغییرات کافی بود تا ۲۰۷ به جذاب ترین هاچ بک داخلی یا به عبارتی ایرانی-فرانسوی مبدل گردد.

اما به سراغ مدل های جدید برویم.

پژو 207 دنده ای

پژو ۲۰۷ دنده ای مدل های ۹۶ تا ۱۴۰۱ دارای انواع کد کلاس ۶۰۰۰۲ تا ۶۰۰۰۷ و ۶۰۰۱۰ و ۶۰۰۱۱ است. تمامی کد کلاس های مذکور دارای پیشرانه TU5 با حداکثر قدرت ۱۰۵ اسب بخار و گشتاور ۱۴۲ نیوتن متر  هستند و جعبه دنده آن ها ۵ سرعته دستی است. عمده تفاوت های این کد کلاس ها مربوط به بخش آپشنال خودرو می شود؛ به طور مثال، کد کلاس ۶۰۰۰۴ دارای ترمز عقب کاسه ای هستند و این کد در کنار کد ۶۰۰۰۵ کروز کنترل هم ندارند.
کد کلاس ۶۰۰۰۳ ، ۶۰۰۰۶ و ۶۰۰۱۰ فرمان برقی دارند و کد کلاس ۶۰۰۰۴ و ۶۰۰۱۰ سقف شیشه ای نصیب‌شان شده است.
لازم به ذکر است که کد کلاس ۶۰۰۱۱ نیز از رینگ آلومینیومی بی بهره است و رینگ های ۱۴ اینچی فولادی دارد.

در بین کد کلاس های دنده ای، کد ۶۰۰۱۰ را با دارا بودن سقف شیشه ای، کروز کنترل، رینگ آلومینیومی و فرمان برقی می توان کامل ترین تیپ دنده ای این خودرو دانست.

پژو 207

 

پژو 207 اتومات

پژو ۲۰۷ اتوماتیک دارای همان پیشرانه ۱.۶ لیتری TU5 است و گیربکس آن هم از نوع ۴ سرعته اتومات AL4 است.
این خودرو با کد کلاس های ۶۰۱۰۲ تا ۶۰۱۰۴ و ۶۰۱۰۸ و ۶۰۱۰۹ عرضه شده و می شود. تفاوت این کد کلاس ها نیز مانند نمونه دنده ای تنها در برخی امکانات خلاصه می شود.
در کد کلاس ۱۰۹ شاهد استفاده ترمزهای عقب کاسه ای هستیم و خبری از رینگ های آلومینیومی هم نیست اما جالب این که این مدل در کنار کد ۱۰۴ به سقف شیشه ای مجهز هستند!

کامل ترین کد کلاس ۲۰۷ اتومات را باید ۶۰۱۰۴ دانست. این کد کلاس دارای رینگ های آلومینیومی، سقف شیشه ای‌، کروز کنترل، فرمان برقی و ترمز عقب دیسکی است.

پژو 207 اتومات
برگرفته از خودروبانک

پژو 207 MC

جدیدترین واریانت پژو ۲۰۷ را باید نمونه دورنگ این خودرو دانست. این هاچ‌بک کوچک با پسوند MC علاوه بر تغییرات ظاهری، در بخش فنی هم دستخوش تغییرات گسترده و البته مثبت شده است.
پیشرانه این خودرو به نمونه TU5 پلاس ارتقا یافته است؛

دقیقاً همان پیشرانه ای که در تارا اتوماتیک و دنده ای و رانا پلاس سقف شیشه ای هم استفاده می شود. پیشرانه TU5 پلاس قادر به تولید بیشینه قدرت ۱۱۳ اسب بخار و گشتاور ۱۴۴ نیوتن متر است. گیربکس پژو ۲۰۷ دورنگ هم از نوع اتوماتیک ۶ سرعته است و این گیربکس دقیقاً مشابه با جعبه دنده تارا اتوماتیک است.
پژو ۲۰۷ دورنگ در ظاهر شامل قطعات تزیینی قرمز و سقف قرمز است و تنها با کد کلاس ۶۰۶۰۲ عرضه می شود.
در بخش آپشن و تریم هم تغییراتی داشته است که از جمله آن ها می توان به قطعات دکوراتیو قرمزرنگ، فرمان چرمی، سیستم روشنایی ترک خودرو ، صندلی راننده شش حرکته دستی و رینگ های مشکی اشاره کرد.

پژو 207 mc
برگرفته از خودرو بانک

 

 

پژو 207 صندوقدار

در سال ۱۳۹۶ با معرفی نسخه نهایی پژو ۲۰۷i صندوقدار، امکاناتی نظیر فرمان کمکی برقی و آینه های جانبی تاشو برقی نیز به نمونه سدان این خودروی اقتصادی اضافه شدند. اما با وجود کاملتر شدن امکانات پژو ۲۰۷i و از سویی گزارش های کیفی ISQI، به خاطر ایرانیزه شدن سامانه های برقی (بیشتر در نمونه های دنده ای این اتفاق رخ داده است) و افزایش عمق ساخت داخل برخی مشتریان رضایت کاملی را از این خودرو ندارند و در بحث کیفیت نمونه اولیه را ترجیح می دهند.

پژو 207 صندوقدار

 

پژو ۲۰۷i صندوقدار پانورامیک:

در نمایشگاه خودروی تهران ۱۳۹۷، شرکت ایران خودرو نمونه سقف شیشه ای ۲۰۷i صندوقدار را هم معرفی کرد. اما بر خلاف نمونه هاچ بک، فعلا پیش فروش پژو ۲۰۷i صندوقدار پانورامیک آغاز نشده.

با توجه به حذف ترمز دیسکی عقب از رانا، پژو ۲۰۶ صندوقدار و سایر نمونه های ۲۰۷i احتمال آن زیاد است که در آینده نزدیک ۲۰۷i صندوقدار سقف شیشه ای نیز با ترمز کاسه ای عقب عرضه شود. همچنین این احتمال وجود دارد که نمونه دنده ای برای این سدان کلاس B در نظر گرفته شود و ۲۰۷i صندوقدار با سقف پانورامیک در سال ۱۳۹۹ با جعبه دنده ۵ سرعته دستی و ۴ سرعته اتوماتیک به بازار بیاید.

 

3تیپ جدید 207 ایرانخودرو

کدهای ۶۰۰۲۰، ۶۰۰۲۱ و ۶۰۰۲۲ نسخه های جدید ۲۰۷ دنده دستی هستند. این خودروها همچنان پیشرانه TU5 را دارند و ۱۰۵ اسب بخار قدرت را با گشتاور ۱۴۲ نیوتن متر تولید می کنند. جعبه دنده سه تیپ جدید پژو ۲۰۷ همچنان از نوع ۵ سرعته دستی است.

در هر سه این تیپ های ۲۰۷ امکانات جدیدی مانند نشانگر تعویض دنده GSI، سنسور پایش باد تایرها، سامانه کنترل پایداری الکتریکی و سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی اضافه شده است. امکاناتی مانند دو کیسه هوا، کروز کنترل، نمایشگر لمسی، اپل کارپلی، اندروید اتو، پوزشین لامپ، چراغ روشنایی روز، تهویه اتوماتیک، سنسور پارک و دوربین دنده عقب، تریم داخلی پارچه و… از جمله ویژگی های مشترک میان این سه تیپ جدید پژو ۲۰۷ آی ایران خودرو است.

در کد کلاس ۶۰۰۲۰ به فرمان کمکی برقی و ترمز دیسکی عقب مجهز است و با سقف فلزی به بازار می آید.

کلاس ۶۰۰۲۱ پژو ۲۰۷ به فرمان کمکی برقی، ترمز دیسکی عقب و سقف پانوراما با سایه بان دستی مجهز است.

در کد کلاس ۶۰۰۲۲ فرمان هیدرولیک وجود دارد و از سقف فلز و ترمز کاسه ای در بخش عقب استفاده شده است. همچنین در این تیپ خبری از رینگ فولادی نیست.

چندی پیش شورای رقابت قیمت کارخانه پژو ۲۰۷ ارتقا یافته دنده دستی و پانوراما با کد کلاس ۶۰۰۲۳ را ۴۲۳ میلیون و ۱۳۱ هزار تومان اعلام کرد. البته که ایران خودرو مشخصات این تیپ را منتشر نکرده است. اما می توان پیش بینی کرد که پژو ۲۰۷ پانوراما دنده ای با کد کلاس ۶۰۰۲۱ قیمتی نزدیک به قیمت گذاری شورای رقابت را خواهد داشت. همچنین باید توجه کرد که به قیمت شورای رقابت، هزینه های مالیات و عوارض اضافه نشده است.

 

در آخر میتوانید از طریق لینک زیر محصولات تولیدی تکنوکار را مشاهده کنید

برو به محصولات

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد.